Leczenie Endodontyczne

Denaturacja zęba jest interwencją stomatologiczną, która występuje wewnątrz zęba zwanego miazgą, gdy jest zanieczyszczona przez drobnoustroje. Ząb składa się z nerwów, naczyń i tkanki łącznej. Zapalenie lub zanieczyszczenie miazgi może być spowodowane różnymi przyczynami, takimi jak głębokie uszkodzenie próchnicy, powtarzane interwencje zębów, złe odbudowy lub złamanie zębów. Również zranienie zęba może prowadzić do uszkodzenia masy celulozowej nawet w przypadkach, gdy nie ma oznak zniszczenia zębów.
Cel leczenia endodontycznegojest usuwanie chorych, skażonych lub martwych miąższu oraz hermetycznych przeszkód w kanale korzeniowym tak, aby żadne drobnoustroje nie rozwijały się wewnątrz zęba. W przeciwnym wypadku, bakterie pobyt w niszczeniu przyczyny miazgi zęba i kości, która otacza i doprowadziło to do utraty zęba, rozszerzenie zniszczenia kości i zanieczyszczenia sąsiednich zębów i tkanek.

Leczenie kanałowe pomaga
 w utrzymaniu swoich naturalnych zębów, uśmiechu, zdolność do prawidłowego paszy i zmniejsza zapotrzebowanie na bardziej rozległych zabiegów stomatologicznych.
Prawidłowe leczenie kanałowe prowadzi do pełnego i trwałego przywrócenia zdrowia chorego obszaru. Te zęby leczone kanałowo mogą być trzymane w ustach i działa prawidłowo, jak naturalne zęby.

Przyjęto sposób postępowania i czas trwania leczenia
Leczenie kanałowe korzeni (kanał) do końca zazwyczaj trwa od jednego do trzech wizyt.
Pierwsza wizyta jest rozpoznanie uszkodzenia i poinformowanie pacjenta o rodzaju leczenia i procesu potrzebny, których należy przestrzegać, na podstawie specyfiki każdego przypadku.

Zazwyczaj procedura jest następująca:

• Miejscowy ząb jest znieczulony
  • Ząb jest izolowany od śliny i bakterii
  • Następnie przygotowuje się miazgę, a kanały korzeniowe są odpowiednio oczyszczane i ukształtowane
  • Kanał korzenia jest dezynfekowany konkretnymi roztworami przeciwbakteryjnymi lub laserem diodowym, gdzie jego zastosowanie jest ważne dla neutralizacji mikrobów.
  • Komora miąższu jest ewakuowana i izolowana specjalnym materiałem okluzyjnym (gutta-percha).
  • W niektórych przypadkach znacznego zanieczyszczenia mikrobiologicznego konieczne jest stosowanie antybiotyków równolegle do leczenia endodontycznego.